Jak reklamować się w branży ślubnej? Zaproszenia ślubne, reklama, ulotki!
Wszystkim wydaje się, że ślub to przede wszystkim piękna ceremonia, podczas której dwoje ludzi łączy się ze sobą do końca życia. Jednak w dzisiejszych czasach podejście do tego tematu jest dużo bardziej cyniczne niż nam się wydaje. Otóż dziś śluby to przede wszystkim dobry biznes dla każdej branży, która ma z tym cokolwiek wspólnego, jak na przykład fotografia, florystyka czy… reklama. Nie powinno to jednak nikogo dziwić. Powstało już na prawdę wiele programów, w których pokazane są zarówno przygotowania do ślubu, jak i sama ceremonia po to tylko, aby móc rozreklamować jakiś produkt czy też firmę.
Poza tym każda panna młoda to chodząca promocja projektantów sukien ślubnych. Niestety, przy tej okazji nie da się tego uniknąć w żaden sposób. Oczywiście nie trzeba od razu organizować ślubu, aby móc coś rozpropagować. Tematy ślubne są same w sobie zawsze modne i zawsze na czasie, więc wystarczy podejść do tego z odpowiedniej strony. Czasem trzeba jedynie odpowiednio zaprojektować ulotki, tak, aby zawierały w sobie coś, co ludziom kojarzy się ze ślubem. W ten sposób można oddziaływać przede wszystkim na emocje potencjalnych klientów, co jest niezwykłą zaletą tego typu akcji promocyjnej. Nic tak bowiem nie skłania do zakupów, jak nieoczekiwany przypływ pozytywnych emocji.
Zawiadomienie ślubne, zawiadomienia ślubne, poligrafia, poligrafia ślubna, dodatki weselne, dodatki ślubne
Inną sprawą jest to, że jeśli dana firma związana jest już bezpośrednio z tematyką ślubów, to może wyrabiać sobie markę poprzez umieszczanie swojego logo na produktach dostarczanych na przyjęcia czy ceremonie. Nie ma nic prostszego, jak stosowanie marketingu opartego na tym, że to, co w zamierzeniu miało być jedynie ozdobą przeznaczoną do jednorazowego użytku staje się potężną bronią w kampanii reklamowej. Idealnym przykładem ilustrującym tę tezę są zaproszenia ślubne. Bowiem większość ludzi jest wzrokowcami, a więc istnieje duża szansa, że to, co dostaną do ręki i będą przez jakiś czas widzieć codziennie w swoim domu, zainspiruje ich do skorzystania z usług tej konkretnej firmy.
Nie trzeba tu nawet drukować swojego logo na takim zaproszeniu. To zresztą byłoby niesmaczne. Wystarczy po prostu podejść odpowiednio do tego tematu. Najlepszym sposobem jest wyrobienie sobie unikalnego modelu, który stanie się znakiem rozpoznawczym danej marki. Nie chodzi nawet o to, aby wszystkim klientom dawać te same zaproszenia ślubne. Ostatecznie gusta są różne, a im większy wybór tym lepiej dla przedsiębiorstwa. Wystarczy dobrać jeden unikalny detal, który zaważy na całokształcie i będzie wystarczająco dobrze zapamiętywany.